środa, 8 listopada 2017

Łódź Design Festival - moja relacja

O Festiwalu Designu w Łodzi usłyszałam pierwszy raz na studiach, zawsze chciałam w nim uczestniczyć i obejrzeć wystawy, jednak nigdy się nie składało. Zazwyczaj dowiadywałam się o terminie wydarzenia zbyt późno i nie dało się zorganizować wyjazdu, bo już były inne plany. 
Tymczasem w tym roku jakoś tak się zgrało, że się zgrało, a zgrało się tym lepiej, że dzieciaki zostawiliśmy pod opieką babci i razem z mężem wybraliśmy się sami (tak, razem i tylko we dwoje) do Łodzi :-) Już samo to, że możemy wybrać się gdzieś tylko we dwoje, na spokojnie, wedle własnych potrzeb, bez pośpiechu napawało mnie radością ;-)

W dzisiejszym poście moja relacja - zdjęcia z wystaw, lecz zdjęcia tylko tych produktów/obiektów, które przyciągnęły najbardziej moją uwagę. Także jest to relacja bardzo okrojona i subiektywna. 
Bardzo się cieszę bo wystawy zainteresowały również mojego męża, oglądał wszystko z wielką ciekawością. I nie dziwię się, ponieważ design to nie tylko meble, wyposażenie wnętrz, ale nowe technologie, świeże spojrzenie na znane już tematy. Design to także projektowanie narzędzi ogrodowych (funkcjonalność, użyteczność, technologia, wzór), projektowanie dla starszych ludzi i osób niepełnosprawnych, Projektowanie samochodów/pojazdów i wizje życia w przyszłości, a także szukanie rozwiązań dla problemów współczesnego świata, np. ekologia czy starzenie się społeczeństwa.



1. #HUSH Family firmy Mikomax Smart Office

To nasz hit nr1!!
Seria mebli - stref skupienia, dedykowanych głównie przestrzeniom biurowym, choć nie tylko. Wygląda super, ale co najbardziej nas ujęło to akustyka wewnątrz strefy - totalne wyciszenie wszelkich dźwięków dobiegających z zewnątrz. Chcemy wykonać telefon, popracować w skupieniu, przeprowadzić wideokonferencję, porozmawiać z kimś na osobności - proszę bardzo - wchodzimy do środka i działamy. Komfort NIESAMOWITY. Oboje z mężem śmialiśmy się, że taka strefa przydałaby nam się czasem w domu, gdy dzieci są tak głośne, że nie potrafimy normalnie porozmawiać ;-D Myślę też, że taka strefa mogłaby znajdować się w domu i być przeznaczona właśnie dla osoby pracującej  w domowym biurze. 

Źródło
Źródło

Źródło


2. Wystawa: Ludzie z fabryki porcelany, Serwis Ślad człowieka

Ogromnie zaciekawiła mnie idea tego przedsięwzięcia. Uwielbiam rękodzieło (zwłaszcza takie profesjonalne). Projekt ma na celu uświadomić ludziom jak powstaje i kto produkuje porcelanę. Serwis powstał w fabryce porcelany w Ćmielowie. Palce robotników, pracujących w rękawiczkach, zanurzono w solach kobaltu. Ślady dotyku ich rąk pozostają prawie niewidoczne do czasu wypału, kiedy kobalt przybiera ciemnoniebieską barwę.



3. Pawilon, rodzaj altany wykonanej ze sklejki z miejscem na kwiaty doniczkowe. Przeznaczony do miejsc publicznych.



4. Wystawa: Miejskie marzenia, autorzy: Ronan i Erwan Bouroullec.

Szereg makiet przedstawiających wizję przestrzeni miejskich w przyszłości z elementami ognia, wody i roślinności. Bardzo ciekawe wizje, niektóre podobały mi się wyjątkowo, dlatego że już dawno zauważyłam w sobie i w innych ludziach potrzebę przebywania w specjalnie wyznaczonych i zagospodarowanych przestrzeniach miejskich. Pochodzę z Katowic i tam przez wiele wiele lat brakowało właśnie takiej przestrzeni. Znam tylko ronda i znajdujące się na nich skwerki, teraz miasto bardzo się zmieniło na korzyść i właśnie takie miejsca zostały wydzielone. Można usiąść, odpocząć, zjeść kanapkę, zatrzymać się i popatrzeć na życie miasta :-)





5. Kolekcja plakatów Wypoczynek projektu Katarzyny Jasińskiej, wystawa: Must have.

Plakaty przedstawiają ośrodki wczasowe nad naszym polskim morzem. Zbudowane po wojnie w duchu modernizmu. Ogromnie przypadły mi do gustu, kojarzą mi się właśnie z wakacjami, z moim "ukochanym" polskim morzem. Wiem, że jest kapryśne i zimne, ale kocham nasze polskie morze. A te modernistyczne budowle - ośrodki wczasowe są takim znakiem rozpoznawczym i modernizm sam w sobie też mnie zachwyca swoją prostotą i klimatem :-)




6. Kredki z gleby projektu Benno Brucksch. Wystawa: Make me!

Benno jeździ po świecie i po prostu zbiera glebę, z gleby sam wytwarza kredki. Miałam przyjemność rysowania nimi, bardzo ciekawe doświadczenie i ile odcieni ziemi!



7. Stół z kolekcji Nature, projekt: TABANDA, producent: Vox

Blat i nogi wykonane są z naturalnego drewna dębowego połączonego z czarnym metalem. Podoba mi się jego funkcjonalność, można bezpośrednio na nim stawiać gorące garnki, odsunąć środkową część blatu i włożyć wazon z kwiatami bądź zioła w doniczce. W dodatku stół posiada wiele szuflad a i jego wygląd bardzo przypadł mi do gustu :-)

Źródło

Źródło

 8. Wystawa: Miasto i las

Celem tej wystawy jest zwrócenie uwagi na zwierzęta żyjące obok nas, na ich potrzeby, zwyczaje i niebezpieczeństwa, na które są narażone. W końcu to my zajęliśmy ich tereny przez zabudowę miast. Jednym ze sposobów pomocy dzikim zwierzętom w mieście jest udostępnianie im budek lęgowych. I takie budki można było podziwiać na wystawie. Na dodatek można była poszerzyć sobie wiedzę o zwierzętach i ich życiu. A wszystko zorganizowane w świetnie zaaranżowanej funkcjonalnie i wizualnie przestrzeni dla rodziców i dzieci.




9. Wystawa Pracowni zabawek z drewna  oraz Pracowni zabawek z tkanin z Liceum Plastycznego w Nałęczowie.

Interesuje mnie rzemiosło artystyczne, rękodzieło, produkty tworzone dla dzieci, więc siłą rzeczy z wielkim zainteresowaniem obejrzałam jedną z ostatnich wystaw. Narzędzia, projekty, prototypy i w końcu realizacje, czyli rzeczywiste zabawki. Cały proces powstawania produktów.











Oprócz wystaw był również szereg wydarzeń takich jak warsztaty dla dzieci, konferencje i wykłady. My już w nich nie uczestniczyliśmy, jednak polecam Wam bardzo wybrać się na Festiwal w przyszłym lub kolejnym roku bo naprawdę warto poszerzać swoje horyzonty ;-)

Pozdrowionka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz