sobota, 20 sierpnia 2016

Recycling - co uszyć ze starej koszulki polo? - krótkie DIY

Jakiś czas temu mój mąż robił przegląd swojej szafy. Kilka już zniszczonych ubrań zostało przeznaczonych do wyrzucenia. Były na tyle zniszczone, że nawet nie nadawały się do oddania. Wśród nich były dwie koszulki polo. Postanowiłam je wtórnie wykorzystać, ponieważ posiadały trwałe plamy jedynie przy rękawach, pozostała część była dobra. Szara koszulka była wykonana z takiego materiału, który nadawał się na uszycie poszewki na poduszkę. Krzesło w mojej pracowni ma więc nową podusię pod pupę ;-) Jej szary kolor i białe paski bardzo mi się podobają.

Przedstawię Wam teraz krok po kroku jak uszyć poszewkę na poduszkę ze starej koszuli/bluzki.
 


Uszycie poszewki z koszulki jest bardzo proste i zajmuje bardzo mało czasu. Żeby nie musieć podkładać końców materiału, wykorzystałam podłożenie dołu bluzki. Moja poszewka ma zakładkę. Z przodu bluzki skroiłam prostokąt o wymiarach 39x39 cm.



Z tyłu natomiast skroiłam dłuższy prostokąt o wymiarach 39x49 cm aby uzyskać zakładkę.



W ten sposób uzyskane dwa prostokąty złożyłam prawymi stronami do siebie. Dłuższy kawałek zawinęłam na wierzch krótszego kawałka materiału i spiełam szpilkami.


Przy szyciu poszewek z zakładkami zawsze zastanawiam się w jaki sposób zawinąć zakładkę tak aby była po zszyciu schowana we właściwym miejscu. Staram się pamiętać, że to co jest na wierzchu na lewej stronie, po zszyciu będzie niewidoczne na prawej :-) Poszewkę zszyłam na owerlocku i gotowe!





A czy Wy lubicie recycling? Co z niego powstaje?
Buziaki dla Was! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz