niedziela, 16 listopada 2014

Piotruś skończył 9 miesiąc

Nasz Maluszek tydzień temu skończył 9 miesiąc.
Muszę jednak przyznać, że w tym ostatnim miesiącu nie zauważyłam zbyt dużych zmian w zachowaniu synka.
 Piotruś zaczął sam klaskać w dłonie :-) i uwielbia zabawę w "A kuku". Nauczył się wychylać podczas noszenia na rękach i obserwować otoczenie. Pewnego popołudnia stałam z synkiem przy oknie z bobasem na rękach i czekałam na męża. W tym czasie synek bawił się firanką i w pewnym momencie firanka zasłoniła nam twarze, wtedy Piotruś uśmiechnął się i wychylił z radością w moją stronę z "chochlikiem" w oczach aby zrobić "a kuku" :-))


Poza tym nadal pełza sobie na brzuszku i bawi się zabawkami. Uwielbia hałaśliwe przedmioty, uderzanie jedną  zabawką o drugą lub przedmiotem o podłogę i wydawanie w ten sposób dźwięków.
Piotruś jest bardzo mądrym chłopcem. W salonie nad kanapą widnieją rysunki zwierząt, wśród nich sarenka, nauczyłam synka pewnej rzeczy. Noszę go po mieszkaniu i pytam: "Piotrusiu gdzie jest sarenka?" Piotruś uśmiecha się i idziemy do salonu, wtedy synek zwraca wzrok w stronę rysunku i śmieje się z radością, wie, gdzie jest sarenka :-)

Nadal Mamusia jest numerem jeden, Piotruś jest do mnie bardzo przywiązany, wyciąga w moją stronę rączki, przytula się, całuje mnie. Płacze, gdy znikam mu z pola widzenia.

Maluszek nadal uwielbia oglądać książeczki z obrazkami, przewracać kartki i różne zakładki.


A wieczorem, jeśli nie chce się jeszcze tak bardzo spać to Piotruś lubi się "kokosić", czyli turlać na łóżku, przytulać i śmiać się :-) Synek coraz mniej śpi w dzień, przeważnie ma jedną 1-1,5 godzinna drzemka koło 12.30 w czasie spaceru i rzadko druga 30 - minutowa wieczorem. Za to w nocy śpi około 12 godzin z przerwami na mleczko, najczęściej więc budzimy się koło 9.00. :-)

2 komentarze:

  1. Macie podobnie, jak my mieliśmy ;)

    Piotruś już taki duży, że bym go na żywo nie rozpoznała, co? :) Pięknie się rozwija, super, że sam też inicjuje kreatywne zabawy. Korzystajcie, ile się da.

    Uściski dla Was i gratulacje dla Piotrusia z okazji kolejnego miesiaca życia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z czym mamy podobnie? Piotruś duży, a nogi ma takie długie, że wszelkie spodenki 74 są na niego przykrótkie ;-)
      Pozdrawiamy Was serdecznie!

      Usuń